Sonda paliwowa – budowa i zalecenia dotyczące eksploatacji

Aby samochód mógł się poruszać po drodze, konieczne jest zużycie paliwa. Każdy kierowca wie, że parametr ten jest zależny nie tylko od samego silnika, jego pojemności, a także sprawności, ale też od techniki prowadzenia pojazdu. Urządzeniem, które pozwoli wychwycić wszelkie nieprawidłowości w kwestiach z tym związanych, jest sonda paliwowa.

Sonda paliwowa systemu Flotman – podstawowe cechy

Czym jest sonda paliwowa? Jest to specjalny czujnik, który wprowadzany jest bezpośrednio do baku danego pojazdu. Element ten jest niewielki, a jego objętość nie wpływa na ogólną pojemność baku. Zadaniem tego urządzenia jest pomiar (i to dość dokładny) ilości paliwa w baku. Co ciekawe, sonda może dokonywać analiz procentowej zawartości baku z dokładnością do nawet jednego procenta. Dzięki temu pomiar wykonany za jej pomocą jest dość wiarygodny i umożliwia podjęcie określonych czynności logistycznych.

Po co sonda, czyli praktycznie wykorzystanie urządzenia pomiarowego

Zastosowanie sondy paliwowej jest – zwłaszcza z punktu widzenia firmy transportowej – niezwykle ważne. Za jej pomocą można:

– przeanalizować bieżące zużycie paliwa w odniesieniu do wybranej trasy,
– przeanalizować technikę jazdy wdrożoną przez wybranego pracownika, a także (w razie potrzeby) wprowadzić do niej odpowiednie poprawki,
– kontrolować bieżący stan techniczny sprzętu, w tym silnika, układu napędowego, paliwowego itd.,
– szacować koszt transportu towarów na wybranych trasach i naliczać na tej podstawie stawki przewozowe,
– kontrolować pracę wybranego kierowcy w odniesieniu do ostatniego interwału czasowego itd.

Co ważne, dane z sondy paliwowej mogą być przesyłane bezpośrednio do kierowcy, dzięki czemu może on na bieżąco sprawdzać średnie zużycie paliwa. Dane te – co warto uwzględnić – są dla wielu kierowców niezwykle mobilizujące i pozwalają wdrożyć znaczne oszczędności.

Właściwości sprzętowe – co warto wiedzieć?

Analizując to, czym jest sonda paliwowa systemu Flotman, nie sposób przejść obojętnie obok technologii jej wykonania. Urządzenie to zostało wyprodukowane ze specjalnego tworzywa kwasoodpornego, które jest całkowicie odporne na oddziaływanie związków chemicznych wchodzących w skład benzyny lub ropy naftowej. Co więcej, sonda jest montowana pionowo wewnątrz zbiornika, co korzystnie wpływa na samą technologię pomiaru. Zadaniem sondy jest bezpośredni pomiar ilości pozostałego w zbiorniku (w zbiornikach?) paliwa, a następnie przesłanie tych informacji dalej, to jest do specjalnego obwodu sterująco – pomiarowego. Dzięki niemu możliwie jest przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji w formie czytelnego wykresu, którego wskazania można łatwo zdiagnozować. Co ważne, w ten sposób można nie tylko badać zużycie paliwa, ale też rozliczać jego zakup w odniesieniu do obowiązujących stawek za litr.

Podsumowując, sonda paliwa systemu Flotman to kompleksowe urządzenie pomiarowe, dzięki któremu można łatwo przeanalizować wszystkie parametry związane z bieżącym zużyciem paliwa. Dane te pozwolą lepiej wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą optymalne wykorzystanie paliw i samochodów.