Rodzaje wizytówek firmowych. Na co zwrócić uwagę?

Elegancka, przejrzysta i zawierająca wszystkie niezbędne informacje wizytówka przedstawia firmę w bardzo korzystnym świetle, stanowi główny element identyfikacji firmy. Spełnienie tej funkcji zależy w dużej mierze od ich właściwego wykonania i wydrukowania. Chcąc zrobić dobre wrażenie, niezbędne jest stworzenie estetycznej wizytówki, spójnej z wizerunkiem firmy.

Rodzaje wizytówek

Wizytówki wykorzystywane współcześnie jako narzędzie biznesowe są kontynuacją stosowanego dawniej biletu wizytowego, informował on gospodarza o odwiedzinach, w sytuacji, kiedy nie było go w domu. Wizytówki firmowe dają duże możliwości reklamowe w bardzo prostym formacie, wielu biznesmenów decyduje się na niestandardowe wymiary wizytówek, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze jest to skuteczne rozwiązanie, ponieważ takie wizytówki nie mieszczą się w powszechnie stosowanych portfelach i wizytownikach. Z reguły jakościowe firmowe wizytówki mogą być zadrukowane jednostronnie albo dwustronnie, ich format jest wspólny dla większości krajów i jest niezmienny od wielu lat, standardowy rozmiar wizytówek wynosi 90×50 mm, popularny jest także format 85×55 mm, który odpowiada wielkości kart kredytowych.

Najczęściej stosowane rodzaje wizytówek firmowych to:

  • Wizytówka tradycyjna, jest to forma, która jest nie tylko popularna, ale wydrukowana na białym kredowym papierze może być wyjątkowo elegancka, często jest zdobiona grafiką, kolorami i wzorami nawiązującymi to elementów firmy.
  • Wizytówka uszlachetniona pokrywana jest folią matową, która delikatnie tonuje wzory i kolory albo folią błyszczącą, która podkreśla i ożywia barwy. Zastosowanie folii soft touch umożliwia oddziaływanie wizytówki nie tylko na zmysł wzroku, ale również dotyku, jest ona aksamitna i przypomina skórkę brzoskwini.

Jak można ozdobić wizytówki?

Jedną z metod ozdabiania jest tłoczenie, które umożliwia uzyskanie niezwykle eleganckich i jednocześnie charakterystycznych wizytówek firmowych. Dzięki temu uzyskiwane są wypukłe elementy na fragmentach wizytówek, można w taki sposób podkreślić logo firmy albo wzór graficzny. Innym rodzajem zdobień jest hot stamping, który polega na pokryciu wizytówki warstwą aluminium, kolorystyka takich projektów jest specyficzna i w znacznym stopniu różni się od tradycyjnych barw uzyskiwanych na tradycyjnych podłożach. Taka wizytówka jest sztywna, gruba i wyjątkowo wytrzymała.

Wizytówki firmowe wykonywane są także na różnych ozdobnych rodzajach papieru, które mogą być barwione w masie albo ich struktura może przybierać formę np. filcu. Odporność na uszkodzenia i elegancki wygląd cechują wizytówki kaszerowane, które są wykonywane poprzez sklejenie ze sobą kilku arkuszy papieru, co pozwala na uzyskanie bardziej wytrzymałej formy. Wizytówki kaszerowane można także uszlachetniać na różne sposoby albo połączyć metodę kaszerowania z tłoczeniem. Projekt dobrze wykonanych wizytówek firmowych może być połączeniem różnych technik druku, kształtów i rodzajów papieru.