Najlepsze rady dla nowych salonów

W pierwszym miesiącach działania salonu kosmetycznego pracy jest mnóstwo, ale nie do końca można stwierdzić, co tak naprawdę jest ważne. Łatwo o błąd, chyba, że wiadomo czego się wystrzegać. Przeczytaj nasze porady dla nowopowstałych salonów kosmetycznych!

Rób to, co lubisz

Specjalizujesz się w stylizacji paznokci? Świetnie, skup się na tym. Lepiej mieć ograniczoną ofertę, ale proponować usługi na naprawdę wysokim poziomie, niż robić wszystko, ale nie do końca właściwie. Z biegiem czasu i rozwojem gabinetu możesz się doszkalać albo zatrudniać nowe osoby i poszerzać ofertę salonu. Na początku jednak nie bierz na siebie zbyt wiele. Rzucenie się na głęboką wodę w postaci wykonywania zabiegów, których za dobrze nie znasz, niesie za sobą duże ryzyko – zawiedziesz zaufanie pierwszych klientów, a w świat pójdą niepochlebne opinie.

Korzystaj z dostępnych narzędzi

Nie musisz wszystkim zajmować się samodzielnie. Wręcz przeciwnie – korzystaj z pomocy tam, gdzie tylko się da, bo i tak będziesz mieć mnóstwo na głowie. Nieocenioną pomocą będzie system do zarządzania salonem, który pozwala wydajnie organizować pracę, umawiać klientów i analizować, czy Twoje działania przynoszą pożądane efekty. W dodatku dzięki niemu zyskasz cenne wsparcie specjalistów z branży beauty. Przeczytaj, na co jeszcze możesz liczyć: https://www.versum.pl/oprogramowanie-do-salonu/.

Poznaj swoją konkurencję

To kluczowa sprawa. Sprawdź, co oferują pobliskie salony. Czy mają grono stałych klientów? Jakie opinie krążą o nich w internecie? Jakich używają kosmetyków? Te wszystkie informacje pomogą Ci stworzyć ofertę, która wyróżni się na tle konkurencji. Pamiętaj, że nie chodzi tylko o cenę, ale również o proponowanie odmiennych zabiegów czy stworzenie unikatowej atmosfery.

Nie próbuj zadowolić wszystkich

Niewielu świeżo upieczonym właścicielom salonów przychodzi to do głowy. Nie da się trafić do każdego i nie każdy zostanie Twoim klientem. Mało tego, oferta skierowana do wszystkich, tak naprawdę nie jest skierowana do nikogo. Sprecyzuj, kim ma być Twój klient. Ile jest w stanie wydać podczas jednej wizyty, jakich zabiegów poszukuje, czy mieszka w pobliżu. Dopiero kiedy postarasz się wczuć w skórę potencjalnego klienta, będziesz mógł stworzyć interesującą go ofertę.

Prowadzenie biznesu w branży beauty to nie przelewki. Wymaga to dużo czasu, pracy, energii no i pasji. Może być jednak niesamowicie satysfakcjonujące – przekonasz się o tym, kiedy przeczytasz pierwszą opinię zachwyconego klienta!