Jakie Korzyści Niesie Za Sobą Reklama Na Samochodzie?

Wielu przedstawicieli firm decyduje się na umieszczenie wizytówki swojej działalności pod postacią reklamy na samochodzie. Oklejanie samochodów staje się jedną z najpopularniejszych form reklamy, którą zobaczyć można praktycznie codziennie, podczas spaceru, drogi do pracy, czy uprawiania sportu. Jakie są zalety stosowania takiej formy reklamy?

Reklama na samochodzie – korzyści

W internecie znaleźć można wiele firm, zajmujących się drukami wielkoformatowymi i oklejaniem samochodów. Największą zaletą reklamy na samochodzie jest jej ciągła mobilność. Przemieszczający się samochód z dobrze umieszczoną i zaprojektowaną reklamą może zostać zauważony zarówno przez przechodniów, jak i innych kierowców. Pozwala to na wypromowanie wizerunku firmy, szczególnie gdy pojazd przemieszcza się po terenie jej działalności. W przypadku firmy, której zasięg działalności obejmuje większy obszar, warto opracować trasę pojazdu w taki sposób, aby reklama trafiła do jak największej ilości potencjalnych klientów.

Bardzo pomocne okazuje się umieszczanie na samochodzie numeru telefonu do danej firmy. Taka opcja jest dobrze widoczna i szybko rzuca się w oczy. Nawet kiedy spokojnie zaparkujesz samochód w jakimś miejscu, osoby zainteresowane Twoją ofertą mogą skorzystać z dawanej przez Ciebie możliwości i skontaktować się z Tobą w celu ustalenia szczegółów usługi.

samochód, reklama - numer telefonu

Zdjęcie pochodzi ze strony internetowej firmy Sigma Druk.

Trwałość

Warto zaznaczyć, że jednorazowe pokrycie samochodu folią cechuje się trwałością do kilku lat. Folia samoprzylepna, stosowana do oklejania samochodów, jest bardzo odporna na takie czynniki jak deszcz, śnieg, grad czy słońce. Co więcej, materiał ten pozwoli zakryć wszelkie zarysowania samochodu, a także uchroni go przed pogłębianiem uszkodzeń czy odpryskami. Warto jednak wiedzieć, że folii nie należy stosować na bardzo uszkodzone samochody, szczególnie te z korozją, gdyż podczas ściągania materiału, lakier może zostać mocniej uszkodzony, tym samym pogłębiając ognisko rdzy.

Cena

Kolejną zaletą promocji firmy poprzez oklejanie samochodu jest jej cena. W zależności od tego, jak duży będzie projekt reklamy, koszt wykonania usługi oklejania oscyluje w granicach 500 zł – 3500 zł. Choć dla niektórych może to być duży wydatek, należy mieć na względzie, że jest to koszt jednorazowy. Wykorzystanie reklamy na samochodzie może być świetnym sposobem na pozyskanie nowych odbiorców, tym bardziej że folia utrzymuje się na aucie kilka lat.

Reklama na samochodzie i jej projekt

Tworząc reklamę na samochodzie, należy kierować się poczuciem estetyki. W takim przypadku świetnie sprawdzi się grafik, który z profesjonalnym podejściem stworzy projekt, który będzie rzucał się w oczy, bez efektu chaosu i nadmiaru informacji. Reklama na samochodzie ma przede wszystkim promować firmę, więc nieodłącznym elementem projektu będzie duże logo marki oraz opisane w dużym skrócie oferowane przez nią usługi.

Kluczowym elementem projektu reklamy jest wybór miejsca na pojeździe oraz koloru folii. Ważne, aby kolorystyka okleiny nawiązywała do kolorów wykorzystanych na stronie internetowej firmy lub do całokształtu jej działalności. Reklama na samochodzie może być odblaskowa, połyskująca lub matowa, w zależności od wyboru przedstawiciela firmy. Wybór miejsca na folię powinien również zostać dokładnie przemyślany pod kątem czytelności informacji zarówno z pozycji przechodnia, jak i osób prowadzących inne auta.

Wynajem miejsca pod reklamę

Oklejanie samochodów folią to świetny pomysł na wypromowanie swojej marki niskim kosztem. W celu przykucia uwagi potencjalnych klientów należy wziąć pod uwagę wizualną atrakcyjność reklamy. Warto wspomnieć, że nie należy się martwić, gdy firma nie posiada własnego auta. Wiele osób prywatnych często chętnie pozwala wykorzystać swoje auto, ogłaszając je jako miejsce na ruchomą reklamę. To świetne rozwiązanie dla przedstawicieli firm, którzy chcą wykorzystać tę formę promocji, ale nie dysponują flotą aut.

W celu umieszczenia reklamy na cudzym samochodzie należy spisać umowę, w której określone zostaną warunki promocji. Można zaznaczyć obszary, do których reklama ma dotrzeć lub zgodzić się na poruszanie się wynajmującego po wybranym przez niego terenie. Warto uzgodnić także kwestie zdjęcia okleiny lub jej ewentualnej zmiany w przypadku aktualizacji informacji na temat firmy.

Prosta i tania promocja

Reklama z wykorzystaniem pojazdów to wygodny i tani sposób na promocję marki. Do oklejenia wykorzystane zostać może każde auto w dobrym stanie lakierniczym. Dobrze przygotowany projekt i zadbanie o przykucie uwagi przechodniów lub kierowców może przełożyć się na świetną rozpoznawalność firmy i jej popularność w lokalnym środowisku. Drukarnie wielkoformatowe, zajmujące się oklejaniem aut zadbają o każdy szczegół, od przygotowania pojazdu do oklejania, przez wykonanie projektu reklamy, po udzielenie szczegółowych informacji na temat konserwacji materiału.